2012年11月15日 星期四

五 十 年 後 … …





明報 15-11-2012
http://premium.mingpao.com/
五 十 年 後 … … 


二 女 兒 這 學 期 的 常 識 課 講 的 是 港 人 治 港 , 大 女 兒 中 學 的 通 識 科 又 有 分 析 習 作 , 列 舉 了 一 些 言 論 , 問 你 「 這 樣 說 或 者 這 樣 做 有 沒 有 違 反 一 國 兩 制 原 則 ? 」 

於 是 , 基 本 法 、 五 十 年 不 變 、 港 人 治 港 、 一 國 兩 制 … … 之 類 的 名 詞 , 最 近 一 直 充 斥 家 課 話 題 , 老 實 說 , 也 加 深 了 我 作 為 家 長 的 無 力 感 。 

「 爸 爸 , 你 答 吧 ! 」 解 說 得 累 , 又 實 在 不 知 從 何 說 起 , 把 「 波 」 推 給 外 子 。 

「 五 千 年 佢  都 未 搞 掂 , 講 咩 五 十 年 不 變 ? 」 外 子 比 我 更 沒 耐 性 。 

沒 法 , 這 就 是 香 港 教 育 特 色 , 沒 教 過 共 產 主 義 社 會 主 義 資 本 主 義 , 卻 跳 了 一 百 步 去 講 五 十 年 不 變 , 無 言 。 

「 香 港 五 十 年 不 變 , 但 五 十 年 之 後 , 會 怎 樣 ? 」 大 女 兒 捧 著 飯 碗 忽 然 擔 心 地 問 。 

「 呵 呵 , 管 它 呢 , 我 到 時 應 該 死 了 ! 」 我 啖 著 大 魚 大 肉 說 。 

「 但 我  未 死 啊 ! 」 大 女 兒 開 始 覺 得 事 態 嚴 重 。 

「 我  係 咪 要 寫 簡 體 字 ? 」 「 轉 晒  廁 ? 」 「 唔 可 以 亂 講  ? 」 「 鬧 政 府 會 畀 人 拉 ? 」 「 … … 」 

最 後 , 三 個 女 兒 一 致 認 為 , 五 十 年 後 最 「 大 鑊 」 的 是 : 「 從 此 冇 得 上 facebook ? 」 

「 點 算 呀 ? 我  點 算 呀 … … 」 她 們 數 算 著 : 「 2047 , 我  四 十 幾 歲 咋 ! 」 

「 到 時 大 陸 可 能 已 經 變 得 同 香 港 差 唔 多 呢 , 又 或 者 香 港 變 得 同 大 陸 冇 分 別 ! 」 對 世 事 一 向 處 之 泰 然 的 二 女 兒 說 。 

「 冇 可 能 ! 」 凡 事 總 往 壞 處 想 的 大 女 兒 駁 斥 。 

「 不 如 我  移 民 ? 」 三 女 兒 最 明 白 狡 兔 三 窟 的 道 理 。 

「 你 諗 你  喇 , 我 已 經 死  … … 」 我 闊 佬 懶 理 。 

「 你 未 死  , 你 八 十 幾 歲 , 應 該 未 死  , 快  幫 手 諗 ! 」 

早 前 聽 李 國 能 說 香 港 五 十 年 之 後 的 去 向 , 應 早 於 2030 年 就 解 決 , 看 孩 子 一 臉 憂 傷 , 看 社 會 一 片 惶 恐 , 看 似 悠 長 的 五 十 年 , 原 來 一 點 也 不 遠 啊 ! 

[ 屈 穎 妍 chriswat666@yahoo.com.hk]

沒有留言:

張貼留言